sâmbătă, 3 noiembrie 2012

Poezii în revista Ex Ponto, nr. 3(36), iulie-septembrie 2012























Golful ascuns

peștii au părăsit pescăria.
soarele s-a ascuns într-o piatră,
n-au rămas în urmă decât culori.
încet -
foarte încet
jucărille alunecă la mal
ferma de alge continuă...



Cum vă place

când ating obiectul magic
țop!
mă trezesc din nou în odaia mea de pe marte
de unde aruncam avioane de hârtie
deasupra câmpiilor sângerii
unde așteptam ca, la fiecare apus de soare,
luna verde să mă tranchilizeze ca o mamă
suficient ca să mă trezesc din nou în satul
de la 11 km înălțime
unde soarele nu se stingea niciodată...


Romanța hologramelor

o mie de oameni
și-au strâns siluetele în același loc
unul într-altul ca păpușile rusești
cu toate amintirile bucuriile și durerile la un loc

nu era nicio diferență

am plecat de-acolo
înălbit ca o rufă
- acoperișuri pline de mucegai și mușchi
în ritm de samba
am zburat deasupra falezei constănțene...


În altă parte făceam lucrul pe care îl gândeam

la 12 ani universul era un set de trambuline,
și-acum nu visez decât traiectorii
închise în sine sau ondulate
astfel încât să dorm pe lună în bocancii statului
rău, dom'le, rău
aș fi preferat o grădină rapidă
cât de mult ar vorbi plantele
dacă am derula înainte cu viteză...


Palatul de zahăr

vântul face sculpturi
și magazinele mic.ro se ofilesc precum frunzele
lumina - împărțită ca într-un calendar

cu sfială am bătut la ușa palatuluid e zahăr
unde filosofii dezbat de secole aceleași dileme
urmărind cu ochii plecarea pescarilor
stând la aceeași masă cu ei, mi-am dat seama
că nu e locul meu, aici
printre rătăciți

festinul intelectului s-a terminat cu un sughiț
singura certitudine pe care o mai am -
același altfel leagăn al valurilor...


Ceainăria

din rațiuni economice
fotoliile s-au împuținat
astfel încât am rămas
ca primul om în picioare:

bâjbând
citesc culorile pluriversului
o plimbare prin pădurea de prețuri
în care toată diversitatea
se reduce la o ceață unitară...

Niciun comentariu: